Известие

Collapse
No announcement yet.

Жило/въжен механизъм трансмисия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Жило/въжен механизъм трансмисия

    Здравейте! Имам 147 и имам проблем с жилото на скоростите или поне така ми казаха. Онзи ден, както си карах, реших да мина от 2ра на 3та и лоста си остана да се мандахерца свободно само на положението1ва-2ра, а колата остана на втора. Закарах я в най-близкия сервиз и момчетата веднага се отзоваха. Оказа се, че ябълките на жилта са износени и чи обясниха, че трябват нови, но засега и така ще кара. Да, ама не! На другия ден, след няколко превключвания - същият проблем. Преди две години сменях скоростите и тогава сложих употребявани жила. Мм свали ябълките от моите и каза, че са що-годе добре, сложи ги на тези, с които съм в момента и каза, че всичко е ток. И познайте - след 15 минути каране - бам - откачиха се. Поръчах чисто нови, какво да правя, но се чудя дали може проблема да е другаде? Имате ли идеи или трябва да сложа новите жила и да видя как ще е. Тъпото е, че ако ги сложа и не е от тях, се набутвам с 300 кинта отвсякъде. Идеи какво да погледнем преди да ги сменим? Да кажа само, че по принцип от известно време хода настрани беше много тегав к стегнат, та онези в сервиза казаха, че именно от жилата е така и затова не се съмняват, че е от друго.

  • #2
    Едното жило е за хода ляво-дясно а другото е за този напред-назад. Ако първият е затруднен, това може да води до ненормално голямо усилие върху ябълковидното съединение на второто жило и поради това да се откача.

    Добре е да се огледа и ябълката, която се откача (на лоста на скоростната кутия). Ако тя е износена, и нови жила да сложиш, пак ще се откача.

    Накратко - трябва да се проверят и двете жила, дали се движат свободно и ако не, да се промият и смажат. Едва ли проблемът е в това, че жилата са втора употреба.

    Добре е да се провери и външния шарнир при скоростната кутия. Може и той да се движи трудно и поради това да възниква проблемът.

    Най-лесно това се проверява, като се откачат жилата откъм скоростите и се види как е ходът на лоста. Ако все още не е напълно лек, проблемът вероятно е в жилата. Ако при това положение, той е доволно лек, най-вероятно проблемът е в шарнира. Лесно се разглобява, почиства и смазва.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:50.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря за изчерпателния отговор! Дано лесно да достигнем до този шарнир на лоста. Пак ли само гърнето се сваля или си трябва още разглобяване?

      Comment


      • #4
        https://m.youtube.com/watch?v=5YhOnJjvxxs това е видео с ремонт за трудното връщане в централно положение, относно откачането на жилата, колегата го е обяснил добре.
        Alfa Romeo 156 1.8 TS 99'
        ex. Lancia Dedra 1.6 ie 93'

        Comment


        • #5
          Не знам, как е при 147. При 166, където механизмът принципно е същия връзките на двете жила откъм скоростната кутия, както и въпросния шарнир, са достъпни отгоре.

          Във видеото, което колегата е посочил, става въпрос именно за въпросния шарнир (4:50 >>).
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:15.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Благодаря на всички, които се отзоваха! Наистина проблемът е бил в прословутия шарнир. Бил е много клеясал целия и явно от напъна са св откачали жилата. В крайна сметка и жилата смених, защото не можах да ги върна, но най-важното е вече да нямам проблеми ��

            Comment

            Working...
            X